Testműködések - elektromos ellenállások
Az osztály tagjai egy folyamat elemeit jelenítsék meg, játsszák el .
Találják ki a gyerekek, hogy az osztály hogyan jeleníthet meg egy témát fizikailag.
1. téma: Ellenállások soros kapcsolása : álljanak a gyerek, mint fogyasztók egymás mellé sorban s fogják meg egymás kezét!
2. téma : Ellenállások párhuzamos kapcsolása : álljanak a gyerek, mint fogyasztók egymás mögé, s az előttük álló vállára tegyék a két kezüket, mintha vonatozni akarnának!
3. téma : Az ellenállások értének változása a geometriai adatainak tükrében
Álljanak ki egy hosszabb, egyenes folyosószakaszra össze-vissza az osztály tanulói. Négyüknek az lesz a feladata, hogy jusson el a folyosó egyik végétől a másikra. Mérjük az áthaladásuk idejét!
Felezzük meg a folyosó hosszát! Most csak itt kell a diákoknak elhaladni. ( l/2). Mérjük le az áthaladásuk idejét!
Felezzük meg a folyosó szélességét! Most csak itt kell a diákoknak elhaladni. ( A/2). Mérjük le az áthaladásuk idejét!
Kérjük meg az osztály tanulóit, hogy a helyük körül kis sugarú körön belül ugrándozzanak! Most így kell a diákoknak elhaladni. ( t - emelkedés ). Mérjük le az áthaladásuk idejét!
Kérjük meg az osztály tanulóit, hogy álljanak szép rendezett oszlop- sor formációba!! Most így kell a diákoknak elhaladni. ( t - csökkenés vagy netán a szupravezetők ). Mérjük le az áthaladásuk idejét!
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése