58. fogás
Ki húz gyorsabban? - közönséges törtek
Gyorsaság és csoportmunka
Cél: a csoport elsőként oldjon meg egy kérdéssorozatot Jelen esetben ez most a törteket tárgyaló fejezet epochazáró előtti órájára készült példasor.
Minden feladatról annyi kártyát készítsünk, ahány csoportot alkotnak majd a tanulók. Minden kérdést külön kártyalapra írjuk fel; az azonos kérdéseket azonos színű kártyákra.
A csoportokból egy – egy diák kijön az asztalhoz, s elviszi az első kártyát. A helyükön együtt oldják meg a feladatot, s ha kész, kihozzák a tanárnak, aki ellenőrzi. Ha jó, akkor odaadja a következő feladatot. Ha rossz, akkor visszaküldi továbbgondolásra.
3-3 fős csoportokat alkotok most majd a diákokból.
Amit a törtekről tudni kell
- ) Ábrázold a 2/3 - ot: egy kör részeként; számegyenesen; 3 egyforma négyzet segítségével!
2. ) Tört összehasonlítása 1-gyel.
Tedd ki a megfelelő relációs jelet!
5/ 7 ? 1; 11/ 11 ? 1; 8/5 ? 1;
3.) Tört bővítése, egyszerűsítése
|
|
|
Egyszerűsítsd, illetve bővítsd az alábbi törteket!
12 / 15 = 4 / ....... = ........./ 30 = .......... ;
2/ 3 = ..../ 6 = 8 / .......= ........ = .......... =
5. ) Törtek összehasonlítása
a)Rendezd az ábrázolt törteket csökkenő sorrendbe!
b)Rendezd az alábbi törteket növekvő illetve (csökkenő) sorrendbe!
2/7 ; 11/7; 3/7; 1/7
6.) Azonos számlálójú törtek összehasonlítása
|
|
|
|
a) Rendezd a fenti törteket növekvő sorrendbe!
b) Rendezd az alábbi törteket növekvő illetve (csökkenő) sorrendbe!
2/3; 7/3; 4/3.
c) „Józan ész” Előfordul olyan eset amikor ránézésre, egy kicsi gondolkodással eldönthető a törtek nagysági viszonya.
Például: Igaz-e az állítás? Válaszodat indokold! 2/7 < 5 / 4
7. ) Azonos nevezőjű törtek összeadása, kivonása
1/ 3 + 2/ 3 =
1/4 + 2 / 4 + 5/4 =
4 2/3 - 5/3 =
8. ) Vegyes szám átalakítása „tiszta törté”.
minta: 2 2/3 = 8/ 3
4 1/5 =
9.) „Tiszta tört átalakítása ” vegyes számmá.
minta : 6/5 = 1 1/5
17/3 =
10.) Különböző nevezőjű törtek összeadása, kivonása
2/3 + 3/4 = 5/ 6 - 2/ 3 =
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése