17. fogás
MEMÓRIATÁBLA
Gyors és egyszerű játék, amely segít abban, hogy a diákok megjegyezzék a szakszavakat, meghatározásokat.
· Átismételt szakkifejezésekből vagy fogalmakból írjunk fel kb. egy tucatnyit a táblára! (Netán előre írjuk fel írásvetítő fóliára vagy nagy csomagolópapírra vastag filccel.)
· Adjunk a diákoknak egy percet, hogy megjegyezhessék a listát, aztán töröljük le a táblát az idő lejártával!
· A diákoknak nem a látott fogalmakat kell leírniuk, hanem a MEGHATÁROZÁSUKAT, megadott idő alatt annyira emlékezve, amennyit tudnak.
·
Variációk:
· Ha túl sok fogalmat kell átismételnünk, a diákok dolgozhatnak párokban.
· Nemcsak fogalmak nevét írhatjuk fel a táblára, hanem használhatunk ábrákat, esetleg ha a téma engedi, grafikonokat is.
· Mutassuk meg a diákoknak egy percre a szakszavakat, aztán takarjuk le. A diákok fél percig gondolatban végigfuthatnak a szavakon. Ezután mutassuk meg újra fél percre a szavakat, majd a diákok megint kapnak fél percet az átgondolásra. Végül megint fél percet kapnak szavak olvasására, s ezután kell leírniuk, e a meghatározásokat.
· Beszéljük meg, mennyivel világosabb és teljesebb az emlékezet a harmadik átnézés után! Világossá tehető tehát mennyire fontos a tananyag többszöri áttekintése!
·
A téma : Geometria : Hasonlóság ( 10. osztály, matematika)
A fogalmak:
Párhuzamos szelők tétele;
Párhuzamos szelőszakaszok tétele;
A háromszögek hasonlóságának alapesetei;
Téglalapok hasonlóságának feltétele;
Az aranymetszés definíciója;
A merőleges vetület fogalma;
A magasságtétel;
A befogótétel;
A szögfelezőtétel;
A háromszög súlyvonalai;
A háromszög súlypontja;
Érintő és szelőszakaszok tétele
Érintő és szelőszakaszok tételének következményei; A mértani ( geometriai) közép fogalma;
A számtani és mértani közép közti kapcsolat;
Hasonló síkidomok területének aránya;
Hasonló testek térfogatának aránya.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése