2011. február 3., csütörtök

Rettegett határidők

7. fogás

Rettegett határidők 
   
A határidőktől többé-kevésbé mindenki retteg. Nyomasztanak, pánikot keltenek … Mégis jót tesznek nekünk…

1.       Legegyszerűbb lépés a tanulás fokozására; egyszerűen jelöljük meg a kihívást jelentő, de teljesíthető határidőket.
2.       Egy csíptetős mappára erősítsük föl a diákok névsorát; járkáljunk az osztályban, figyeljük, hogyan haladnak. Egyeztessük a diákokkal a következő fokozat teljesítésének a határidejét.
Mondjuk meg, hogy addigra visszatérünk. Vezessük fel a mappánkra az időpontot – a diák is írja fel a füzete margójára.
Érjünk vissza a diákokhoz időben a megbeszélt időpontra!
Nézzük meg, mit végeztek, segítsünk, ha kell, aztán tűzzünk ki új feladatot – új határidővel!
3.       Az adott határidők tanulóként eltérőek lesznek. Először foglalkozzunk azokkal, akiknek valószínűleg több segítségre lesz szükségük.
…felgyorsítjuk az esetleg unalmas munka ütemét…

Téma: kerületi – és középponti szögek; húrnégyszögek – számonkérés előtti összefoglalás

Feladatok
1.       a) Mekkora az a kerületi szög, amelynek száraiból a kör egy –egy sugárnyi szakaszt vág ki.
      b)Mekkora az a kerületi szög, amelynek egyik szára a kör sugara, a másik szára pedig a kör        átmérője?
2.       Igaz-e, hogy egy húrnégyszögben nem lehet páratlan számú hegyesszög!
3.       Egy négyzet belsejében szerkesszünk gy olyan pontot, amelyből két szomszédos oldal közül az egyik 90 °-os, a másik 120°-os szög alatt látszik!
4.       Bizonyítsuk be, hogy a háromszög két csúcsa, valamint a belőlük kiinduló magasságok talppontjai húrnégyszöget alkotnak!
5.       Szerkesszünk háromszöget, ha adott egy oldala ( a), az oldallal szemközti szöge ( a) és
az oldalhoz tartozó súlyvonal ( sa) !

                        
! Legalább 35 - 40 perccel számoljunk a feladatok elvégzésére!  Ne adjunk túl rövid határidőket, legyen a gyerekeknek elég idejük gondolkozni. Egyébként még 18-20 diák esetében is nehéz "időben " visszaérni a gyerekekhez. 
!! A gyerekekkel fogadtassuk el, hogy csak akkor megyünk / mehetünk oda hozzájuk, amikor az ő időpontjuk elérkezik. ( Különben részben túl könnyen feladják az önálló munkát, gondolkozás és tanári segítséget kérnek; valamint  nem fogunk tudni odaérni időben a többiekhez!)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése