124. fogás
FRAKTÁLOKról ez-az - RANGSOrolás
A diákoknak levetítünk egy prezentációt a fraktálokról. Valószínűleg a gyerekek nagy többsége most
találkozik ilyen mélységben ezzel a témával, így bátran feltehetjük a kérdést:
- melyik kép / dia volt számotokra a legérdekesebb?
A gyerekek a könnyebb áttekinthetőség kedvéért megkapják a
diákról készített emlékeztető jegyzetet.
Remek alkalom e diasor bemutatására a téli szünet előtti utolsó
matematika óra!
- Rangsorolás : elméleti feladat: véleménycsere révén gyakoroljuk a gondolkodást
- A rangsorolás ugyanakkor demokratikus eljárás is, amely vitára, odafigyelésre, majd megegyezésre ösztönöz.
- Az osztály párokban dolgozik. ( Utána lehet esetleg a „Négyes páros” módszere alapján folytatni!)
- A vetített képeket kell rangsorolniuk „érdekességi – sorrend” felállításával. Vitassák meg, melyik a legérdekesebb, ez kerüljön fel piramis csúcsára.
- Amikor a párok elkészültek a sorrend felírásával, vitassuk meg a felírt sorrendeket, majd ezek felhasználásával kerüljenek a táblára egy nagy piramisba beragasztva az érdekességi sorrendbe rendezett képek.
- Beszéljünk ezekről a képekről az osztállyal, vitassuk meg a kialakult sorrendet!
- Ha kevés az időnk, akkor rangsoroljuk csak az első hármat!
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése