2013. január 4., péntek

RANGSOrolás FRAKTÁLOK



124. fogás  

FRAKTÁLOKról ez-az    - RANGSOrolás


A diákoknak levetítünk egy prezentációt a fraktálokról.  Valószínűleg a gyerekek nagy többsége most találkozik ilyen mélységben ezzel a témával, így bátran feltehetjük a kérdést: - melyik kép / dia volt számotokra a legérdekesebb?
A gyerekek a könnyebb áttekinthetőség kedvéért megkapják a diákról készített emlékeztető jegyzetet.
Remek alkalom e diasor bemutatására a téli szünet előtti utolsó matematika óra!


  • Rangsorolás : elméleti feladat: véleménycsere révén gyakoroljuk a gondolkodást
  • A rangsorolás ugyanakkor demokratikus eljárás is, amely vitára, odafigyelésre, majd megegyezésre ösztönöz.
  • Az osztály párokban dolgozik. ( Utána lehet esetleg a „Négyes páros” módszere alapján folytatni!)
  • A vetített képeket kell rangsorolniuk „érdekességi – sorrend” felállításával. Vitassák meg, melyik a legérdekesebb, ez kerüljön fel piramis csúcsára.
  • Amikor a párok elkészültek a sorrend felírásával, vitassuk meg a felírt sorrendeket, majd ezek felhasználásával kerüljenek a táblára egy nagy piramisba beragasztva az érdekességi sorrendbe rendezett képek.
  • Beszéljünk ezekről a képekről az osztállyal, vitassuk meg a kialakult sorrendet!
  • Ha kevés az időnk, akkor rangsoroljuk csak az első hármat! 
Íme az első három "díjnyertes" dia:















Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése