2017. május 7., vasárnap

135. fogás Ki vagyok én? - Bánk bán szereplői



Találd ki!   Ki vagyok én?

Még a legegyszerűbb detektívmunka is kérdezési készséget, oldalirányú gondolkodást, éles elmét, kitartást igényel. Nem csoda, ha ez az egyszerű stratégia mindenki számára vonzó!
Gyakoroltatja a csoportmunkát, az odafigyelést. A diákok emlékezni fognak a válaszokra – mert ők jöttek rá maguk.

Az osztály egyik része a Halk mondatokkal összerakja a képeket, elolvassák a jellemzéseket; majd eljátsszák a Találd ki - ki vagyok én? játékot – így rögzítik a jellemvonásokat.
Az osztály elé kiállva ismertetik később, amit megtudtak a szereplőkről.

Az osztályból ennek a csoportnak a tagjai a hátukra /homlokukra „ragasztják” az egyik szereplő nevét, de ők nem tudják, kinek a nevét viselik! Mindenki körbe jár és kérdéseket tesznek föl egymásnak, hogy megtudják, kinek a nevét viselik a kitűzőjükön. 


Bánk bán; Gertrudis; Melinda; Tiborc;
II. Endre; Petúr bán; Ottó; Biberach;
Soma;
Meráni udvarhölgy meráni udvarnok; 
Magyar udvarhölgy; magyar udvarnok, békétlen


Mindenkinek csak egy kérdés tehető fel; a válasz „igen”, „nem” vagy „nem tudom” leehet.
A cél az, hogy kitalálják a feliratot. Aki kitalálta, játékban marad továbbra is, hogy tudjon válaszolni a többiek kérdéseire.



A " Halk mondatok" – a szereplők képének összerakása  -  után a képek hátulján olvasható  a szereplők jellemzése. Ezt ismertetni kell - ha az egész osztály játszik tovább - a többi diákkal.




MERÁNIAK


MAGYAROK



Gertrúd magyar királyné (mezzoszoprán)


Ottó, Gertrúd öccse (tenor)


Biberach kóbor lovag (basszus)



Meráni udvarhölgyek és udvarnokok (énekkar)

II. Endre, Magyarország királya (bariton)

Bánk bán, Magyarország nagyura (tenor)

Melinda*, Bánk bán felesége (szoprán)

Tiborc, paraszt (bariton)

Petúr bán, az összeesküvők vezére (bariton)


Magyar udvarhölgyek, udvarnokok, békétlenek (énekkar)







Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése