105..fogás
DOMINO n-edik
gyökvonás - 10. osztály
…némi komoly vidámságra mindig van idő…
Ø Készítsünk
elő egy A/6-os vagy A/7-es méretű dominó / kártyasorozatot; a kártyák kétfelén egy
– egy n-edik gyökvonás fogalmához tartozó kifejezés van , de ezek nem tartoznak
egymáshoz; a párok különböző lapokon szerepelnek.
Ø A dominókat
/kártyákat megkeverjük és mindenkinek kiosztunk egyet. ( Minden lapon szerepel egy egyszerűbb és egy
összetettebb kifejezés, így a kiosztás után adjunk egy kis időt a gyerekeknek,
hogy átgondolhassák, egyszerűbb alakra hozhassák a kifejezésüket, mert így
könnyebben megtalálják a párokat!)
Ø Kezdésként
valaki felolvassa az egyik fogalmát. Aki úgy véli, hogy nála van a felolvasott
kifejezéssel egyenértékű kifejezés, felolvassa azt és a többiek felfelé vagy
lefelé tartott hüvelykujjukkal jelzik egyetértésüket vagy ellenvéleményüket.
Ø Ha senki
sem jelentkezik, akkor a tanár írja fel a táblára és kérdezzen rá, hogy ki az,
aki úgy véli, hogy esetleg nála lehet a válasz. Így többen is előállhatnak a
válaszaikkal, s az osztály megvitatja, melyik a helyes válasz.
Ø Akinél a
helyes válasz van, az olvassa fel a dominókártyája másik felén található
kifejezést.
Ø Aki már
„eljátszotta” a dominókártyáját, a többiek válaszainak elbírálásában vesz
részt.
Ezt a módszert itt
most ismétlésre használtuk fel.
Bevon minden tanulót a munkába!
Pl. néhány
kártya így nézhet ki:
|
|
|
|
|
|
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése