2012. október 9., kedd

DOMINO n-edik gyökvonás - 10. osztály



105..fogás  

DOMINO  n-edik gyökvonás  - 10. osztály

…némi komoly vidámságra mindig van idő…

Ø  Készítsünk elő egy A/6-os vagy A/7-es méretű dominó / kártyasorozatot; a kártyák kétfelén egy – egy n-edik gyökvonás fogalmához tartozó kifejezés van , de ezek nem tartoznak egymáshoz; a párok különböző lapokon szerepelnek. 

Ø  A dominókat /kártyákat megkeverjük és mindenkinek kiosztunk egyet.  ( Minden lapon szerepel egy egyszerűbb és egy összetettebb kifejezés, így a kiosztás után adjunk egy kis időt a gyerekeknek, hogy átgondolhassák, egyszerűbb alakra hozhassák a kifejezésüket, mert így könnyebben megtalálják a párokat!)

Ø  Kezdésként valaki felolvassa az egyik fogalmát. Aki úgy véli, hogy nála van a felolvasott kifejezéssel egyenértékű kifejezés, felolvassa azt és a többiek felfelé vagy lefelé tartott hüvelykujjukkal jelzik egyetértésüket vagy ellenvéleményüket.

Ø  Ha senki sem jelentkezik, akkor a tanár írja fel a táblára és kérdezzen rá, hogy ki az, aki úgy véli, hogy esetleg nála lehet a válasz. Így többen is előállhatnak a válaszaikkal, s az osztály megvitatja, melyik a helyes válasz. 

Ø  Akinél a helyes válasz van, az olvassa fel a dominókártyája másik felén található kifejezést.

Ø  Aki már „eljátszotta” a dominókártyáját, a többiek válaszainak elbírálásában vesz részt.

Ezt a  módszert itt most  ismétlésre használtuk fel.
Bevon minden tanulót a munkába!

Pl. néhány kártya így nézhet ki:

                            

                          
                   


                               



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése