104. fogás
MÉRTANI SOROZATOK
12. osztály - Ki húz gyorsabban?
Cél: a csoport elsőként oldjon meg egy kérdéssorozatot . ( Ezért a csoport tagjainak feladatonként egy-egy plusz pont jár! Ehhez azonban – a közös munkán túl – a helyes megoldásnak minden csoporttag füzetében benne kell lenni!) Jelen esetben ez most a sorozatokat tárgyaló ( 12. osztályos tananyag) fejezet összefoglaló órájára készült példasor. (30- 35 percben határozom meg a csoportmunkára szánt időt.)
Minden feladatról annyi kártyát készítsünk, ahány csoportot alkotnak majd a tanulók. Minden kérdést külön kártyalapra írjuk fel; az azonos kérdéseket azonos színű kártyákra. ( Lehet pl. a szivárvány színeinek sorrendjét követni, így azonnal tudhatjuk, melyik csoport hol tart a feladatmegoldásban.)
A csoportokból egy – egy diák kijön az asztalhoz, s elviszi az első kártyát. A helyükön együtt oldják meg a feladatot, s ha kész, kihozzák a tanárnak, aki ellenőrzi. Ha jó, akkor odaadja a következő feladatot. Ha rossz, akkor visszaküldi továbbgondolásra.
A feladatmegoldáshoz használhatják a könyvüket, füzetüket, számológépet, - de a tanáruktól most segítséget nem kérhetnek!
Óra végén kerül sor az értékelésre – plusz pontok kiosztása ill. egy –két gondolat a feladatok megoldásáról.
A feladatsor:
1.)
Döntsük el, hogy melyik
szám nagyobb az alábbi esetben:
az an = 5n / ( n+3) sorozat 12.
tagja vagy bn = ( -1) n+6 + 5
sorozat 99. tagja?
2.) Hányadik tagja az
alábbi sorozatnak a 30?
dn = n2 +11n + 18
3.)
Az 1, a 8 és a 22
számokhoz ugyanazt a valós számot adva egy mértani sorozat három szomszédos
tagját kapjuk.
Mennyi a
mértani sorozat hányadosa?
4.) Egy derékszögű
háromszög oldalainak mérőszáma egy mértani sorozat egymást követő tagjai.
Mekkora a háromszög legkisebb szöge?
5.)
A lián hossza minden
nap az előző napi hossznál 25°% -kal több. Az első napon 1 méteres volt.
Hányadik napon éri el a 15 méteres hosszúságot?
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése