112. fogás
Rangsorolás - másodfokú egyenletek - 10. osztály
A rangsorolás előkelő helyen áll minden aktív tanulási stratégiai listán. Azt igényli, hogy az embernek ne csak az agya, hanem a szája is járjon.
Másodfokú egyenletek bevezetésénél használva a módszert hiányos másodfokú egyenletekkel találkoznak a tanulók.
Rangsorolás : elméleti feladat; véleménycsere révén gyakoroljuk a gondolkodást.
A rangsorolás ugyanakkor demokratikus eljárás is, amely vitára, odafigyelésre, majd megegyezésre ösztönöz.
Az osztály párokban dolgozik.
A táblára felírt egyenleteket kell rangsorolniuk nehézségi sorrend felállításával. Vitassák meg, melyik a legnehezebb, ez kerüljön fel piramis csúcsára.
A rangsorolás legkönnyebben úgy végezhető el, ha kártyákra felírjuk az egyenleteket…
Amikor a párok elkészültek a sorrend felírásával, kezdjenek neki az általuk első három vagy az utolsó három helyre rangsorolt ( első három legnehezebbnek vagy a három legkönnyebbnek feltételezett) egyenletek megoldásának; majd az osztállyal vitassuk meg a felírt sorrendeket, s ezek felhasználásával kerüljenek a táblára egy nagy piramisba az egyenleteink a nehézségi sorrendnek megfelelően.
A feladat végeztével oldjuk meg a táblánál a példákat!
Ø x 2 + 2x + 1= 0
Ø Írj fel több olyan másodfokú egyenletet, amelynek gyökei a 2 és a -3!
Ø Melyik az az n oldalú sokszög,
amely pontosan n átlóval rendelkezik?
Ø 2 ( x -5) ( x + 7) = 0
Ø Teljes négyzetté alakítással oldd meg az alábbi másodfokú
egyenletet: x2 + 8x – 9 =
0 !
Ø 5x2 + 4 x = 0
Ø Írj fel egy olyan másodfokú egyenletet, amelynek gyökei a 2 és a -3!
Ø x2 – 9 = 0
Ø Írj fel egy olyan másodfokú egyenletet, amelynek gyöke az 5 !
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése