2012. november 10., szombat

Rangsorolás - másodfokú egyenletek - 10. osztály





112. fogás

Rangsorolás  -  másodfokú egyenletek  - 10. osztály

A rangsorolás előkelő helyen áll minden aktív tanulási stratégiai listán. Azt igényli, hogy az embernek ne csak az agya, hanem a szája is járjon.

Másodfokú egyenletek bevezetésénél használva a módszert  hiányos másodfokú egyenletekkel találkoznak a tanulók.

Rangsorolás : elméleti feladat; véleménycsere révén gyakoroljuk a gondolkodást.
A rangsorolás ugyanakkor demokratikus eljárás is, amely vitára, odafigyelésre, majd megegyezésre ösztönöz.

Az osztály párokban dolgozik.
A táblára felírt egyenleteket kell rangsorolniuk nehézségi sorrend felállításával. Vitassák meg, melyik a legnehezebb, ez kerüljön fel piramis csúcsára.

A rangsorolás legkönnyebben úgy végezhető el, ha kártyákra felírjuk az egyenleteket…

Amikor a párok elkészültek a sorrend felírásával, kezdjenek neki az általuk első három vagy az utolsó három helyre rangsorolt ( első három legnehezebbnek vagy a három legkönnyebbnek feltételezett) egyenletek megoldásának; majd az osztállyal vitassuk meg a felírt sorrendeket, s ezek felhasználásával kerüljenek a táblára egy nagy piramisba az egyenleteink a nehézségi sorrendnek megfelelően.
A feladat végeztével oldjuk meg a táblánál a példákat!

Ø x 2 + 2x + 1= 0

Ø Írj fel több olyan másodfokú egyenletet, amelynek gyökei a 2 és a -3!
Ø Melyik az az n oldalú sokszög, amely pontosan n átlóval rendelkezik?
Ø 2 ( x -5) ( x + 7) = 0

Ø Teljes négyzetté alakítással oldd meg az alábbi másodfokú egyenletet:  x2 + 8x – 9 = 0  !
Ø 5x2  + 4 x = 0

Ø Írj fel egy olyan másodfokú egyenletet, amelynek gyökei a 2 és a -3!

Ø x2 – 9 = 0
Ø Írj fel egy olyan másodfokú egyenletet, amelynek gyöke az 5 !




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése