119. fogás
BÚJÓCSKA 11. osztály matematika: a logaritmus fogalma és
azonosságai
Aki keres, talál – ez a biztos módja emlékeink megőrzésének.
Ez egy alapvető memóriajavító technika.
Téma: a logaritmus fogalma és azonosságai; fogalmak, tételek,
grafikonok.
Ø
Készítsenek a diákok otthon – HÁZI FELADATKÉNT- egy paklinyi (névjegykártyányi) kártyát, amelynek
Ø
egyik oldalára a diákok ráírják a logaritmus
fogalmát, az azonosság egyik oldalát kékkel,
Ø
a másik oldalára pedig a fogalom értelmezését,
esetleg hatványalakot, illetve az azonosság másik oldalát ( netán szöveggel) ;
grafikonját - pirossal.
Ø
Mindenki kiteríti a kártyáit úgy, hogy a kék
oldalak kerüljenek lefelé.
Ø
Kérdezzük meg a diákokat, hogy szerintük mennyi
ideig tart minden előttük levő kártyát felfordítani? Az eljárás a következő: nézzék meg a kártyát,
fejben (magukban) adják meg a választ; azután fordítsák meg, ellenőrizzék
válaszuk helyességét. Ha jó volt a válaszuk, fordítsák fel a kártyát. Ha nem, akkor hagyják lefelé fordítva, s csak
akkor térhetnek vissza hozzá, ha a többi kártyával már végeztek.
Ø
Amikor a diákok végeztek valamennyi kártyával,
fordítsák meg a folyamatot! Kezdjenek a piros oldalakkal! Mennyi ideig tart ez?
(Két pakli egyszerre felhasználva memóriakártyaként is
funkcionálhat…!)
Példa egy kártya két
oldalra:
logab=k
( b>0, a>0, a¹1)
|
ak=b
|
Néhány kártya felirata:
logab=k, ha ak=b ( b>0, a>0,
a¹1)
loga1=0, hiszen a0=1. (a>0, a¹1),
logaa=1, mert a1=a.
log28=3, mert 23=8
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése