2012. november 27., kedd

BÚJÓCSKA 11. osztály matematika: a logaritmus fogalma és azonosságai



119. fogás
BÚJÓCSKA   11. osztály  matematika: a logaritmus fogalma és azonosságai

Aki keres, talál – ez a biztos módja emlékeink megőrzésének.
Ez egy alapvető memóriajavító technika.

Téma: a logaritmus fogalma és azonosságai; fogalmak, tételek, grafikonok.

Ø  Készítsenek a diákok otthon – HÁZI FELADATKÉNT-  egy paklinyi (névjegykártyányi)  kártyát, amelynek
Ø  egyik oldalára a diákok ráírják a logaritmus fogalmát, az azonosság egyik oldalát kékkel,
Ø  a másik oldalára pedig a fogalom értelmezését, esetleg hatványalakot, illetve az azonosság másik oldalát ( netán szöveggel) ; grafikonját -  pirossal.
Ø  Mindenki kiteríti a kártyáit úgy, hogy a kék oldalak kerüljenek  lefelé.
Ø  Kérdezzük meg a diákokat, hogy szerintük mennyi ideig tart minden előttük levő kártyát felfordítani?  Az eljárás a következő: nézzék meg a kártyát, fejben (magukban) adják meg a választ; azután fordítsák meg, ellenőrizzék válaszuk helyességét. Ha jó volt a válaszuk, fordítsák fel a kártyát.  Ha nem, akkor hagyják lefelé fordítva, s csak akkor térhetnek vissza hozzá, ha a többi kártyával már végeztek.
Ø  Amikor a diákok végeztek valamennyi kártyával, fordítsák meg a folyamatot! Kezdjenek a piros oldalakkal!  Mennyi ideig tart ez?
(Két pakli egyszerre felhasználva memóriakártyaként is funkcionálhat…!)

Példa  egy kártya két oldalra:


logab=k
( b>0, a>0, a¹1)

    


ak=b 




Néhány kártya felirata:

logab=k,  ha ak=b   ( b>0, a>0, a¹1)
loga1=0,     hiszen a0=1. (a>0, a¹1),
logaa=1,     mert a1=a.
log28=3,    mert 23=8



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése