2012. október 29., hétfő

HALK MONDATOK - 9. osztály Síkidomok - geometria ; bevezetés



108. fogás
HALK MONDATOK   -  9. osztály    Síkidomok   - geometria ; bevezetés

Az osztálytermek általában zajos helyek. Ez a gyakorlat annak a lehetőségét teremti meg, hogy tanár és diák egyaránt némi szokatlan békéhez és nyugalomhoz jusson…
A beszéd kikapcsolásával a megfigyelés folyamatai magasabb szintre lépnek.

A diákok négyes csoportokban dolgoznak.(Ha a létszám igényli, akkor lehet akár 3, akár 6 fős csoport is, de ekkor másként kell elosztani a borítékba a kártyákat! )
Minden csoportnak van egy borítéksorozata, amelyből mindenkinek jut egy – egy boríték. A borítékok itt  kártyákra rajzolt ábrákat tartalmaznak. Az egyes borítékokba kerülő kártyákat úgy válogassuk össze, hogy senki se tudjon egy teljes ábrát összerakni a sajátjából.
A feladat az, hogy megadott időre a csapattagok síkidomokat / négyzeteket alkossanak.

A következő szabályokat tartsuk be:
  • -          Teljes csend; senki sem szólalhat meg.
  • -          Mindenki a helyén marad.
  • -          A diákok kirakják maguk elé az asztalra a kártyáikat. Figyelik a többiekét, vajon kinek lehet szüksége egy kártyára; az odahelyezik a társuk elé az asztalra. Ő a felajánlott kártyát megpróbálja a sajátjaihoz beilleszteni, ha nem passzol, ő is továbbadhatja. ( Egy – egy szimpatikusnak tűnő téma kártyáit is kezdhetik gyűjteni, vagy ha éppen több kártyát szerzett valaki egy témából, akkor érdemes annak gyűjtésébe belefogni.
  • -          Nem kell sorba menni, egyszerre többen is pakolhatják a kártyákat.
  • -          A játékosok csak adhatnak, maguktól el nem vehetnek, nem kérhetnek kártyát társaiktól.
A fenti módszerrel feldolgozandó anyagrész : geometria bevezetés – síkidomok  ( 9. osztály).

A feladat akkor fejeződik be, amikor mindenki pontosan kirakott egy négyzetet.
Kemény lecke ez a valódi csoportmunkából, az együttműködésből és az önfegyelemből!
Értékeléskor egyrészt az anyag tartalmát, másrészt a gyakorlat fegyelmét értékeljük!

Előkészület: 
Ha pl. 4 diák van egy csoportban, akkor négy egyforma méretű négyzetet kivágok, egyenként feldarabolom ezeket a négyzeteket különböző módon 4 – 4 részre; s ezekből egyet – egyet berakunk az egyes borítékokba.
Különböző kivágott darabokból kell mindenkinek ki raknia egy – egy négyzetet  ( vagy pl. valamiféle szabályos sokszöget), amelyek mérete megegyezik a többiekével.
Az azonos színnel jelölt darabok kerülnek bele egy-egy  borítékba. ( Természetesen valójában egy színűek  a darabok!)

2 megjegyzés:

  1. nem értem ezt az égészet valaki pls seitsen megérten elöre s köszönöm

    VálaszTörlés