95. fogás
Átalakítás
- matematika(I) órák
Eredetileg a
10. osztályos matematika csoportom számára készült ez az óra, akik a 100. órát
is meg szerették volna ünnepelni, másrészt viszont gyakorolniuk kellett a
szögfüggvények kiterjesztését. Az ilyen típusú „óralapok” mellé került aztán be
a 100. óra apropóján a többi, mókásabb „óralap”.
Mivel van
egy kimondottan 9-es számjegyekkel felírt feladatsor is, így bevihető 9. osztályba
is 100. órára jó pár óralap a kínálatból. A komolyabb matematikai tudást, ismeretet igénylő jelölésekkel elkészített órákkal pedig vidám perceket szerezhetünk a 11. osztályosoknak, miután megismerték már a logaritmus fogalmát.
A tanulás
teljes kihasználása érdekében fogadtassuk el a diákokkal azt a gondolatot, hogy
minden tananyag átalakítható.
A diákok egy
lapon 12 – 12 kifejezést; matematikai jelölést; rövidebb matematikai feladatot
kapnak; valamint egy 30°- onként beosztott körlapot.
Kérjük meg a
diákokat, hogy értelmezzék / oldják meg a lapon kapott kifejezéseket,
feladatokat , majd próbálják kapcsolatba
hozni a mellékelt körrel.
Az anyag
csak akkor alakítható át, ha a diákok megértették; tehát így valóban
mélytanulásról lehet szó!
Ha a
diákoknak nehezen megy az átalakítás, akkor az megmutatja, hogy hol vannak
téves fogalmak és nehézségek.
Megoldás: a
12 feladat eredménye: 1;2;3;4 …11;12,
azaz egy óra számlapjára felkerülhetnek sorban. A mókás az egészben az, ha nem
az eredményt, hanem magát a feladványt írjuk az óra számlapjára, s ezeket
mutatják rendre a mutatók.
Pl. ilyen
óra lehet:
s amit a gyerekek kézhez kapnak :
|
3 π/ 2 2 π π/3
5 π /3 π/ 6
π
11 π
/ 6
5 π
/ 6 2 π / 3 7 π
/ 6
4 π/ 3 π / 2
|
És még néhány jópofa matematikaÓRA :
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése