85. fogás
TÚRA – erőltetett menet az egyenleteket tartalmazó dolgozat felé - feladatokkal
- - Gondoljunk ki egy sor hosszú, részletes választ igénylő kérdést! ( Jelen esetben ezek elsőfokú egyenlettel, egyenlőtlenséggel, egyenletrendszerrel megoldható feladatok lesznek, dolgozatra készülő 9. osztály számára.)
- - Mindegyik feladatot írjuk fel egy nagy ( A/3-as vagy egy dupla négyzetrácsos) papírra, s osszuk ki a diákoknak.
- - Cél: minden feladatra a lehető legpontosabb és legteljesebb választ adni a megadott határidőre.
- - A diákok párokban dolgoznak. A „Kezdjük!” jelszóra az asztalukra elhelyezett feladattal foglalkoznak pár percig. Fordítsuk meg a feladat lebonyolítását! Ne a diákok járkáljanak, hanem a kérdőívek. A tanár döntheti el, hogy a lapot mikor veszi el valamelyik pártól és kinek adja azt tovább. ily módon lehetővé válik a viszonylag pontos differenciálás.
- - Biztassuk a diákokat, hogy bátran írjanak hozzá, írják át, töröljenek ki részeket a már leírt megoldásokból, hogy a lehető legpontosabb válaszok szülessenek a feladatokra!
- - Amikor letelik a feladatok megoldására szánt idő, a párok visszakapják az eredeti feladatukat. Megnézik, milyen megoldás áll rajta, s ezt kijavítják, leosztályozzák.
- - Az óra végén (kb. 10 percben) kiemelhetünk egy-két feladatot, közösen megbeszélhetjük a leírt megoldást vagy kijavíthatjuk, befejezhetjük azt, ha kell.
-A gyakorlatban duplán is megvalósul a kortárstanítás. Részben a páros munka miatt, másrészt a feladatmegoldásokat böngészve tanulhatnak egymás hibáiból.
- A közös munka és a teljes névtelen jellege miatt befogadó lesz a feladat.
Feladatok típusai:
- elsőfokú szöveges egyenlet;
- egyenletrendszerrel megoldható elsőfokú szöveges egyenlet;
- törtes elsőfokú egyenlet;
- abszolút értékes egyenlet;
- törtes egyenlőtlenség;
- kétismeretlenes elsőfokú egyenletrendszer;
- értelmezési tartomány vizsgálatával megoldható feladat;
- szorzattá írással megoldható feladat
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése