2011. július 12., kedd

Testműködések - elektromos ellenállások

42. fogás

Testműködések -  elektromos ellenállások


Az osztály tagjai egy folyamat elemeit jelenítsék meg, játsszák el .
Találják ki a gyerekek, hogy az osztály hogyan jeleníthet meg egy témát fizikailag.

1. téma: Ellenállások soros kapcsolása : álljanak a gyerek, mint fogyasztók egymás mellé sorban s fogják meg egymás kezét!

2. téma : Ellenállások párhuzamos kapcsolása : álljanak a gyerek, mint fogyasztók egymás mögé,  s az előttük álló vállára tegyék a két kezüket, mintha vonatozni akarnának!

3. téma : Az ellenállások értének változása a geometriai adatainak tükrében

R= \rho {l \over A} (ahol ρ a fajlagos ellenállás, l a vezető hossza, A a vezető keresztmetszete.)

Álljanak ki egy hosszabb, egyenes folyosószakaszra össze-vissza az osztály tanulói. Négyüknek az lesz a feladata, hogy jusson el a folyosó egyik végétől  a másikra. Mérjük az áthaladásuk idejét! 

Felezzük meg a folyosó  hosszát! Most csak itt kell a diákoknak elhaladni. ( l/2). Mérjük le az áthaladásuk  idejét!

Felezzük meg a folyosó  szélességét! Most csak itt kell a diákoknak elhaladni. ( A/2). Mérjük le az áthaladásuk idejét!

Kérjük meg az osztály tanulóit, hogy a helyük körül kis sugarú körön belül ugrándozzanak! Most így  kell a diákoknak elhaladni. ( t - emelkedés ). Mérjük le az áthaladásuk idejét! 

Kérjük meg az osztály tanulóit, hogy álljanak szép rendezett oszlop- sor formációba!! Most így  kell a diákoknak elhaladni. ( t - csökkenés vagy netán a szupravezetők ). Mérjük le az áthaladásuk idejét! 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése