Statisztika - 9. osztály - ÁTALAKÍTÁS
A tanulás teljes kihasználása érdekében fogadtassuk el a gyerekekkel azt a gondolatot, hogy minden anyag átalakítható!
A diákok azt feladatot kapják, hogy az elhangzott ( esetleg a tanár által kiegészített, pontosított) fogalmakat felhasználva alakítsák át más formátumúvá az adathalmazt..
Az anyag csak akkor alakítható át, ha a diákok megértették. Ez a technika gondoskodik arról, hogy mélytanulásra kerüljön sor!
A diákok ezt a módszert sikerrel alkalmazhatják otthon is, önálló tanulási és ismétlési készséggel ruházza fel őket.
A különböző módszerek jól illeszkednek a különböző tanulási stílusokhoz!
AZ ADATOK ÁBRÁZOLÁSA
1. Írjuk ki a naplóból egy (pl. ha van éppen hiányzó) diák matematikából szerzett érdemjegyeit! Ez az adathalmaz vagy adatsokaság.
Írjuk fel a jegyeket növekvő sorban!
Nézzük meg, melyik szám van középen? Páros darabszám esetén a középső két jegyet nézzük meg ezek átlagát is! ( medián fogalma)
2. Foglaljuk táblázatba a jegyeket!
Melyik fordult elő legtöbbször? (módusz fogalma)
Mennyi a tantárgyi átlag ( számtani közép)?
Mennyi a tantárgyi átlag ( számtani közép)?
3.Készítsünk az érdemjegyekből oszlopdiagramot!
4. Készítsünk görbét!
5. Készítsünk pókhálódiagramot!
6. Készítsünk kördiagramot!.
Ezután készítse el mindenki a saját matekjegyeivel a fenti 6 adatrendezést!
Vessük össze az átlagokat! Milyen teljesítményekkel lehet hasonló átlagokat elérni?
Milyen a jegyek szórása? Terjedelme?
Vessük össze az átlagokat! Milyen teljesítményekkel lehet hasonló átlagokat elérni?
Milyen a jegyek szórása? Terjedelme?
Majd válasszák ki a számukra legszemléletesebb, legkönnyebben áttekinthető ábrázolási módot! gy önállóan kiválaszthatják azt, ami a legjobban illik a saját tanulási stílusukhoz.)
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése