2011. július 14., csütörtök

Statisztika - ÁTALAKÍTÁS

48. fogás

Statisztika - 9. osztály   - ÁTALAKÍTÁS



A tanulás teljes kihasználása érdekében fogadtassuk el a gyerekekkel azt a gondolatot, hogy minden anyag átalakítható!

A diákok azt feladatot kapják, hogy az elhangzott ( esetleg a tanár által kiegészített, pontosított) fogalmakat felhasználva alakítsák át más formátumúvá az adathalmazt..
Az anyag csak akkor alakítható át, ha a diákok megértették. Ez a technika gondoskodik arról, hogy mélytanulásra kerüljön sor!
A diákok ezt a módszert sikerrel alkalmazhatják otthon is, önálló tanulási és ismétlési készséggel ruházza fel őket.
A különböző módszerek jól illeszkednek a különböző tanulási stílusokhoz!
AZ ADATOK ÁBRÁZOLÁSA
1. Írjuk ki a naplóból egy (pl.  ha van éppen hiányzó) diák matematikából szerzett érdemjegyeit! Ez az adathalmaz vagy adatsokaság.
 Írjuk fel a jegyeket növekvő sorban! 
Nézzük meg, melyik szám van középen?  Páros darabszám esetén a középső két jegyet nézzük meg ezek átlagát is! ( medián fogalma)

2. Foglaljuk táblázatba a jegyeket!
 Melyik fordult elő legtöbbször?   (módusz fogalma)
Mennyi a tantárgyi átlag ( számtani közép)?

3.Készítsünk  az érdemjegyekből oszlopdiagramot!

4. Készítsünk  görbét!

5. Készítsünk  pókhálódiagramot!
6. Készítsünk  kördiagramot!


Ezután készítse el mindenki a saját matekjegyeivel a fenti 6 adatrendezést! 

Vessük össze az átlagokat! Milyen teljesítményekkel lehet hasonló átlagokat elérni?
Milyen a jegyek szórása? Terjedelme?
Majd válasszák  ki a számukra legszemléletesebb, legkönnyebben áttekinthető ábrázolási módot!  gy önállóan kiválaszthatják azt, ami a legjobban illik a saját tanulási stílusukhoz.)












Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése