CIRKUSZIDŐ - 12. osztály ISMÉTLÉS - érettségi feladatok
Óra elején beszéljünk a tanulási célokról és a sorra kerülő feladatokról.
Készítsünk előre egy nagy táblázatot, amelyen vízszintesen a gyerekek neve szerepel, a függőleges oszlopokban pedig a feladatok. Amikor egy diák egy feladatra a tanár megelégedésére válaszol, végez egy feladattal, akkor ezt a tanár bejegyzi a táblázat megfelelő helyére.
Egy hasonló, kicsi táblázatot a diákok kezébe adunk, ezen szerepelnek a feladatokhoz tartozó kérdések.
Teremtsünk kihívást: Ki tud egy tanóra alatt legalább 6 feladatra helyes választ adni?
A diákok tetszőleges sorrendben látnak hozzá a feladatokhoz. A tanár körbe jár, nyomon követ, rákérdez, segítséget nyújt. Így a tanulás személyre szabott lehet. A továbbhaladás csak a tanári ellenőrzés után lehetséges.
Lesznek diákok, akik megtervezik a továbbhaladásukat, mások az árral sodródnak. Azt azonban nem engedhetjük meg, hogy feltorlódjanak az egyes állomásokon!
Ez a gyakorlat példa a rendezett, önálló tanulásra, bizonyos fegyelemre szoktatja a diákokat: időbeosztásra és különféle források kezelésére.
Jól használható ismétlésnél.
Vegyünk elő korábbi években kijelölt érettségi feladatokat. A szokásos "oldd meg a feladatot" kérések mellé mellékelhetünk rossz válaszokat is, kérve a diákokat, hogy keressék meg a hibát, s javítsák is ki! Így a vizsgák valódi problémái is előkerülnek. A cél az, hogy tökéletesre csiszoljuk válaszokat!
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése