2011. július 14., csütörtök

Cirkuszidő - Ismétlő feladatok az érettségire való készüléskor

50. fogás

CIRKUSZIDŐ - 12. osztály  ISMÉTLÉS  - érettségi feladatok

Óra elején beszéljünk a tanulási célokról  és a sorra kerülő feladatokról.

Készítsünk előre egy nagy táblázatot, amelyen vízszintesen a gyerekek neve szerepel, a függőleges oszlopokban pedig a feladatok. Amikor egy diák egy feladatra a tanár megelégedésére válaszol, végez egy feladattal, akkor ezt a tanár bejegyzi a táblázat megfelelő helyére.

Egy hasonló, kicsi táblázatot  a diákok kezébe adunk, ezen szerepelnek a feladatokhoz tartozó kérdések.

Teremtsünk kihívást: Ki tud egy tanóra alatt legalább 6 feladatra helyes választ adni?

A diákok tetszőleges sorrendben látnak hozzá a feladatokhoz. A tanár körbe jár, nyomon követ, rákérdez, segítséget nyújt.  Így a tanulás személyre szabott lehet. A továbbhaladás csak a tanári ellenőrzés után lehetséges.

Lesznek diákok, akik megtervezik a továbbhaladásukat, mások az árral sodródnak. Azt azonban nem engedhetjük meg, hogy feltorlódjanak az egyes állomásokon!


Ez a gyakorlat példa a rendezett, önálló tanulásra, bizonyos fegyelemre szoktatja a diákokat: időbeosztásra és különféle források kezelésére.

Jól használható ismétlésnél. 
Vegyünk elő korábbi években kijelölt érettségi feladatokat. A szokásos "oldd meg a feladatot" kérések mellé mellékelhetünk rossz válaszokat is, kérve a diákokat, hogy keressék meg a hibát,  s javítsák is ki! Így a vizsgák valódi problémái is előkerülnek. A cél az, hogy tökéletesre csiszoljuk  válaszokat!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése